Zdalne przeszkole w domu- "Mamo, Tato- mamy lato" PDF Drukuj Email
Wpisany przez Beata Morys-Drogoś   
wtorek, 23 czerwca 2020 07:21

MAMO, TATO- MAMY LATO!

1. “Lato na dywanie”- zabawa powitalna.

Dzieci wykonują ruchy adekwatne do treści utworu według własnego pomysłu.

https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

2. „Moje skojarzenia” – tworzenie bliższych i dalszych skojarzeń z prezentowanymi obrazkami, wskazywanie pierwszych skojarzeń.

Działania dzieci Dzieci tworzą skojarzenia do prezentowanych kolejno przez Rodzica słów:

 

 

słońce – upał, żar, życie, ciepło, wiosna, lato, wakacje, gorąca kula, koło, radość,

wypoczynek; aparat – zdjęcia, wspomnienia, kartka, widok, obraz, okienko ze szkiełkiem,

fotografia, wakacje; plecak – wędrówka, torba, wakacje, marsz, nosidełko, napój, kanapka, walizka, szkoła, wycieczka, książki;

kapelusz – słońce, bal, plaża, wakacje;

samolot – podróż, lot, ptak, wakacje, wycieczka, przestworza, chmury, niebo, szybowanie, lądowanie, skrzydła, kosmos, wznoszenie, pojazd powietrzny, wyjazd, wakacje;

rower – wycieczka, rodzice, podróżowanie, przygoda, kółka, kierownica, zwiedzanie;

statek – woda, rzeka, morze, ocean, rejs, podróżowanie, burza, fale, ster, kotwica, wiosłowanie.

Działania dzieci :

Cała Rodzina buduje szałasy z dostępnego i wybranego materiału, łączy ze sobą laski, przewiązuje sznurkami powstałą konstrukcję, szkielety szałasów obwiązuje skrawkami materiału, torebkami foliowymi, bibułą, wstążkami.

3. “Letnie zagadki”- zabawa dydaktyczna

Dz. rozwiązuje zagadki słowne, kojarząc odpowiedź z konkretnym przedmiotem/zjawiskiem.

4. “Sylabowe obrazki”- zabawa ruchowa.

Dzieci maszerują przy piosence pt “ Lato na dywanie”. Podczas trwania muzyki, dzieci swobodnie poruszają się po sali. Na pauzę w muzyce, rodzic rysuje schematyczny obrazek, a dzieci dzielą nazwę na sylaby i podają liczbę ( słońce, tęcza, burza, lato, kapelusz,okulary itp.).

https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. "Z latem związane"-zabawa dydaktyczna

Dzieci dopasowują nazwy do poszczególnych ilustracji, przedstawiających przedmioty i zjawiska kojarzące się z latem. Rodzic odsłania karteczki z napisami. Po kolei odczytuje znajdujący się na nich wyraz. Dzieci starają się zapamiętać treść karteczek i dopasować napisy do ilustracji rysowanych w poprzedniej zabawie przez rodziców.

Poprawiony: wtorek, 23 czerwca 2020 07:53
 
Joomla 1.5 themes, hosting company.